Mehmetçik Kapıkule'den yurda dönüş yaptı
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin katıldığı NATO-Sırbistan 2026 Tatbikatı sona erdi. Tatbikatta görev alan askerler, Edirne'deki Kapıkule Sınır Kapısı üzerinden Türkiye'ye dönüş yaptı.
Haberin Özeti
- • Türk Silahlı Kuvvetleri’nin katıldığı NATO-Sırbistan 2026 Tatbikatı sona erdi. Tatbikatta görev alan askerler, Edirne’deki Kapıkule Sınır Kapısı üzerinden Türkiye’ye dönüş yaptı.
Milli Savunma Bakanlığı tarafından yapılan bilgilendirmede, 66’ncı Mekanize Piyade Tugayı personelinin de yer aldığı tatbikatın planlanan faaliyetlerin ardından tamamlandığı belirtildi. Sırbistan’da düzenlenen organizasyonda NATO unsurlarıyla birlikte çeşitli askeri uygulamalar gerçekleştirildi.
Tatbikat kapsamında ortak operasyon kabiliyeti, saha koordinasyonu ve birlikte hareket etme yeteneğine yönelik çalışmalar yapıldı. Türk askerinin görev süresince başarılı bir performans ortaya koyduğu ifade edilirken, faaliyetlerin müttefik ülkeler arasındaki askeri iş birliğini güçlendirdiği vurgulandı.
MSB’nin sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, tatbikat boyunca yürütülen faaliyetlere ilişkin görüntüler de paylaşıldı. Açıklamada, birliklerin görevlerini sorunsuz şekilde tamamlayarak yurda döndüğü bildirildi.
Sırbistan’daki programın ardından Türkiye’ye giriş yapan askeri konvoy, Kapıkule Sınır Kapısı’nda görüntülendi.
Melih Baran