Kurban Bayramı'nda dengeli beslenme uyarısı
Kurban Bayramı'nda aşırı ve yağlı et tüketimi sağlığı olumsuz yönde etkileyebilir. Özellikle kronik rahatsızlığı olanlara Kurban Bayramı'nda sağlıklı beslenme uyarısında bulunan Uzman Diyetisyen Selin Başkurt, özellikle kronik rahatsızlığı bulunanlara ölçülü tüketim çağrısı yaptı.
Haberin Özeti
- • Kurban Bayramı'nda aşırı ve yağlı et tüketimi sağlığı olumsuz yönde etkileyebilir. Özellikle kronik rahatsızlığı olanlara Kurban Bayramı'nda sağlıklı beslenme uyarısında bulunan Uzman Diyetisyen Selin Başkurt, özellikle kronik rahatsızlığı bulunanlara ölçülü tüketim çağrısı yaptı.
Uzman Diyetisyen Selin Başkurt, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde vatandaşlara önemli beslenme uyarılarında bulundu. Kurban bayramını sağlıklı geçirmek için, gıda güvenliği, etlerin saklanması, hazırlanması ve pişirme yöntemlerinde bilinçli davranılması ve doğru besin seçimlerinde bulunulması gerektiğini belirten Uzman Diyetisyen Başkurt, yoğun tatlı tüketimine ek olarak et tüketiminin de artacağı bu bayram özellikle hipertansiyon, kalp- damar, böbrek ve diyabet hastalarının tabaklarına biraz daha dikkat etmelerinde fayda olduğunu söyledi.
Bayram boyunca artan kırmızı et tüketiminin kontrolsüz şekilde yapılmasının sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirten Uzman Diyetisyen Başkurt, özellikle kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların beslenmelerine daha fazla dikkat etmesi gerektiğini söyledi.
Bayram sofralarında aşırıya kaçılmaması gerektiğini ifade eden Uzman Diyetisyen Başkurt, dengeli ve kontrollü beslenmenin önemine dikkat çekti. Özellikle kavurma, sakatat ve ağır tatlı tüketiminin sindirim sistemi başta olmak üzere birçok sağlık sorununu beraberinde getirebileceğini belirten Başkurt, vatandaşlara bol su tüketmeleri ve öğün düzenini korumaları yönünde çağrıda bulundu.
"ET TÜKETİMİNDE İLK GÜN UYARISI"
Kurban kesiminin hemen ardından tüketilen etlerin sindirim problemlerine neden olabileceğini söyleyen Uzman Diyetisyen Başkurt, etin dinlendirilmeden tüketilmemesi gerektiğini ifade etti.
Yeni kesilmiş etlerin sert yapıda olduğu için sindirimi zorlaştırabildiğini aktaran Uzman Diyetisyen Başkurt, "Bu nedenle etin en az 12 ila 24 saat dinlendirilerek tüketilmesi sağlık açısından daha uygundur” dedi.
Bayramın ilk gününde aşırı kırmızı et tüketiminin mide rahatsızlıklarını tetikleyebileceğini vurgulayan Başkurt, özellikle hipertansiyon, kalp-damar hastalığı ve kolesterol problemi yaşayan vatandaşların porsiyon kontrolüne dikkat etmesi gerektiğini belirtti.
“SEBZE VE SALATA İHMAL EDİLMEMELİ”
Bayram sofralarının sadece et ağırlıklı olmaması gerektiğini söyleyen Uzman Diyetisyen Başkurt, etin yanında lifli besinlerin mutlaka tüketilmesi gerektiğini kaydetti.
Sebze, yoğurt ve salata tüketiminin sindirimi kolaylaştırdığını belirten Uzman Diyetisyen Başkurt, kızartma yerine haşlama, ızgara veya fırın yöntemlerinin tercih edilmesini önerdi.
Aşırı yağlı ve tuzlu yemeklerden kaçınılması gerektiğini ifade eden Uzman Diyetisyen Başkurt, “Etin yanında bol yeşillikli salatalar, ayran ve sebze yemekleri tercih edilirse sindirim sistemi daha rahat çalışır. Özellikle bayram boyunca hareketsiz kalmamak da oldukça önemli” diye konuştu.
"TATLI VE ŞEKER TÜKETİMİNE DİKKAT"
Bayram ziyaretlerinde ikram edilen şerbetli tatlıların kontrollü tüketilmesi gerektiğini söyleyen Uzman Diyetisyen Başkurt, aşırı şeker tüketiminin kan şekerinde ani dalgalanmalara neden olabileceğini belirtti. Tatlı tercihlerinde sütlü tatlıların daha sağlıklı bir alternatif olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Başkurt, çay ve kahve tüketiminin yanında mutlaka su içilmesi gerektiğini ifade etti.
“BOL SU VE HAREKET ŞART”
Bayram süresince su tüketiminin ihmal edilmemesi gerektiğini vurgulayan Uzman Diyetisyen Başkurt, günlük en az 2-2,5 litre su tüketilmesini önerdi. Özellikle sıcak havalarda ağır yemeklerle birlikte yetersiz su tüketiminin halsizlik ve sindirim problemlerine neden olabileceğini söyleyen Uzman Diyetisyen Başkurt, kısa yürüyüşlerin de sindirim sistemine olumlu katkı sağlayacağını belirtti.
Vatandaşlara sağlıklı bir bayram geçirmeleri temennisinde bulunan Uzman Diyetisyen Başkurt,
“Bayramlar paylaşmanın ve bir arada olmanın en güzel zamanlarıdır. Ancak bu güzel günlerde sağlığımızı ihmal etmemeliyiz. Ölçülü beslenmek, porsiyon kontrolü yapmak ve hareketli kalmak bayramı daha sağlıklı geçirmemizi sağlar. Herkesin huzurlu, mutlu ve sağlıklı bir Kurban Bayramı geçirmesini diliyorum” ifadelerine yer verdi.
Dilek Şahin