Edirne tarımı dijitalleşiyor
Edirne İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, sera sebze üreticilerinin dijital dünyada daha görünür hale gelmesi amacıyla önemli bir projeyi hayata geçiriyor. 'Edirne Sera Sebze Üreticilerinin Dijital Görünürlük ve Satış İletişimi Kapasitesinin Geliştirilmesi' adıyla başlatılan program kapsamında üreticilere ücretsiz dijital destek sağlanacak.
Haberin Özeti
- • Edirne İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, sera sebze üreticilerinin dijital dünyada daha görünür hale gelmesi amacıyla önemli bir projeyi hayata geçiriyor. “Edirne Sera Sebze Üreticilerinin Dijital Görünürlük ve Satış İletişimi Kapasitesinin Geliştirilmesi” adıyla başlatılan program kapsamında üreticilere ücretsiz dijital destek sağlanacak.
Proje ile birlikte Edirne Merkez, Süloğlu, Keşan ve Uzunköprü ilçelerinde sera işletmesi bulunan üreticilerin dijital pazarlama alanında güçlendirilmesi hedefleniyor. Program kapsamında üreticiler için tanıtım web sayfaları hazırlanacak, ürünlerin daha kolay tanıtılması amacıyla karekod etiketleri verilecek ve sosyal medya ile dijital tanıtım eğitimleri düzenlenecek.
Ayrıca üreticilerin müşterilerle daha hızlı iletişim kurabilmesi amacıyla WhatsApp Business üzerinden ön sipariş sistemi oluşturulmasına yönelik destek de sağlanacak. Eğitimlerin ardından teknik desteğin devam edeceği belirtilirken, programın tamamen ücretsiz olması üreticiler tarafından memnuniyetle karşılandı.
Edirne İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, dijitalleşmenin tarımsal üretimde büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, üreticilerin ürünlerini daha geniş kitlelere ulaştırmasının amaçlandığını ifade etti.
Programa başvurular 15 Mayıs 2026 tarihine kadar İl ve İlçe Tarım Müdürlükleri üzerinden yapılabilecek. Üreticiler ayrıca bağlı bulundukları Ziraat Odalarından da detaylı bilgi alabilecek.
Sercan Güder