Bakan Göktaş açıkladı: Sosyal medya düzenlemesi 6 ay içinde yürürlükte

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, 15 yaş altı çocukların sosyal medya kullanımına yönelik yeni düzenlemeye ilişkin çalışmaların sürdüğünü açıkladı. Bakan Göktaş, hazırlanacak yönetmeliğin 6 ay içerisinde yürürlüğe gireceğini belirtti.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Haberin Özeti

  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, 15 yaş altı çocukların sosyal medya kullanımına yönelik yeni düzenlemeye ilişkin çalışmaların sürdüğünü açıkladı. Bakan Göktaş, hazırlanacak yönetmeliğin 6 ay içerisinde yürürlüğe gireceğini belirtti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında gerçekleştirilen Kabine Toplantısı sonrası açıklamalarda bulunan Göktaş, Türkiye’ye özgü bir model üzerinde çalışıldığını ifade etti. Dünyadaki örneklerin incelendiğini belirten Bakan Göktaş, özellikle Avustralya’daki uygulamaların detaylı şekilde değerlendirildiğini söyledi.

Yeni düzenleme kapsamında çocuklar için daha güvenli dijital alanlar oluşturulması hedeflenirken, sosyal medya kullanımının kontrollü hale getirilmesi amaçlanıyor. Düzenlemeyle birlikte çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun olmayan içeriklere erişiminin sınırlandırılması planlanıyor.

Bakanlık bünyesinde oluşturulan çalışma grubunun ilgili kurumlarla koordineli şekilde çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Göktaş, yönetmeliğin kısa süre içinde tamamlanacağını kaydetti.

Yeni dönemde yalnızca yasal düzenlemelerin değil, teknik altyapının da devreye alınacağı ifade edildi. Yaş doğrulama sistemlerinin başta e-Devlet olmak üzere farklı yöntemlerle uygulanacağı belirtilirken, sürecin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile Siber Güvenlik Başkanlığı koordinasyonunda yürütüleceği aktarıldı.